• Home
  • Problemer med Microsoft 365 logon

Problemer med Microsoft 365 logon

17. januar 2025 ca@uni-it.dk Comments Off

Ved skift til ny Microsoft 365 Tenant, kan der opstå flere problemer på de pc’er der før har været logget ind med samme logonoplysninger i gammel Microsoft 365 Tenant.
Der kan gøres følgende:
Omdøb denne mappe
 C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\IdentityCache

Omdøb mappen til 1_old
Sørg for at alle Officeprogrammer er lukket INDEN du gør dette.
Efter du har omdøbt mappen, skal du genstarte din pc.
Forsøg herefter at logge ind i Word, Excel, Teams eller Outlook.

Det skulle nu være muligt at logge ind på den nye tenant med dine Microsoft 365 logonoplysninger.

Hvis ovenstående ikke virker, kan følgende forsøges

Omdøb følgende mappe:
C:\users\%username%\appdata\Local\Microsoft\OneAuth


Herefter genåbn Word, Excel, Teams eller Outlook.

Bouet Møllevej 5, 9400 Nørresundby ca@uni-it.dk +45 82 82 94 94