Disse 3 ting får erhvervskunder til at skifte IT Leverandør

Danske virksomheder skifter sjældent IT leverandør. Men når de gør, så skyldes det ofte nogle særlige faktorer. Uni-IT stiftere har et bud på nogle af dem:

member

KLAUS HESSELBERG

PARTNER & IT-KONSULENT


+45 2218 8504

1. Personlig kontakt

”Min erfaring er, at mange erhvervskunder kan godt lide de gammeldags dyder og den personlige kontakt. Hos Uni-IT får man en personlig rådgiver, som man altid kan kontakte, og som også meget gerne vil besøge dig som kunder. Kunderne får vores telefonnumre, så de kan ringe direkte til os. De kan sende en mail, der bliver besvaret. Vi er mennesker, der interesserer os for den forretning, som kunderne driver, og de mennesker, de er,” fortæller Klaus Hesselberg.

Netop nærvær er en af Uni-IT’s kerneværdier. Det betyder, at vi investerer den fornødne tid og de rette kompetencer til at forstå kundernes verden og sætte os ind i deres virksomhed og deres potentiale. I Uni-IT er din IT rådgiver et menneske, du kan gå ind og møde. En anden kerneværdi er ansvarlighed. Hos os tager rådgivning altid udgangspunkt i kundens behov, ikke i IT verdenens produkter.

2. Oprigtig interesse for kunden

Uni-IT har med 30 års erfaring inden for IT insisteret på at være en virksomhed med plads til alle og respekt for alle. Man behøver med andre ord ikke at være en stor kunde for at være en god kunde. Som en mindre virksomhed har vi en næsten medfødt interesse i at skabe værdi for, forklarer Christian Abildgaard:

“Jeg ved, at en del mindre og mellemstore virksomheder godt kan føle sig lidt overset hos de store IT udbydere, hvor de risikerer at blive henvist til et ”servicecenter”. Derfor begynder nogle virksomheder at lede efter en IT udbyder, hvor de ikke skal nøjes med mindre eller mellemstor opmærksomhed. For de vil selvfølgelig have fuld opmærksomhed, og det får de hos os.”

member

CHRISTIAN BERG ABILDGAARD

PARTNER & IT-KONSULENT


+45 2539 2119

3. Det gode image

En sidste faktor for en erhvervskundes eventuelle IT udbyderens image.

”De fleste virksomhedsejere går op i at have en virksomhed med sunde værdier, og det ønsker de selvfølgelig også af deres samarbejdspartnere, så de stolt kan se kunderne i øjnene.” Ifølge Klaus Hesselberg efterspørger erhvervskunderne desuden anstændige priser, forståelige produkter og kompetent rådgivning i øjenhøjde.

Bouet Møllevej 5, 9400 Nørresundby ca@uni-it.dk +45 82 82 94 94